Dinlerin “akıl dışı” haberleri kabul ettikleri için safsata oldukları iddiası hakikaten doğru mu ve bu biz Müslümanlar için ne ifade ediyor? Ateizm doğa ötesini hakikaten inkâr ediyor mu?
Bu yorgunluk, niteliği itibariyle, insanlık tarihinin her döneminde var olan gündelik anlamıyla yorgunluktan oldukça farklı… Günümüzde gark olduğumuz yorgunluk, dinlenmeye olanak bırakmayan, insanın kendisinden yorulduğu bir tükenmişlik.
Hayatlarının baharında olan gençlerin dahi önemli bir yekunu yorgun olduğunu belirtmekte. Belki de artık bunları duymaktan yorulduk. İnsan, mutluluğunu aramaktan bitap düşenler gibi, yorgunluğuna sebep ve mana bulmaktan da yorgun düşebilir.
Yapay zeka birçok alanda dudak uçaklatıcı başarılara imza attı. Nesne veya yüz tanıma, dil analiz etme gibi bir yapay zeka için mihenk taşı kabul edilen bazı becerilere sahip sistemler, teknolojinin ve bilgisayarların işlem gücünün hızlanmasıyla, artık kolaylıkla inşa edilebiliyor. Peki ama bilgisayarlar gerçekten insan zekasının ötesinde bir konuma erişebildi mi?
Hem üretildiği ortam hem de ekonomik kıymeti açısından üst kültüre ait olan klasik kitap dünyası, bugün bayağılık üreten bir alt kültür nesnesi halini almış durumda.
Demokrasi oyunu, çoğunluğun memnun edilmesine dayalı bir oyundur. “Ben siyasi değerlerimden taviz vermem” demek bu tür bir oyunda başarısızlık getirecektir çünkü iki ana odağın olduğu her seçimde, keskin kuralları olan dar halka, daha kapsayıcı olan halka karşısında, istatistiki olarak sayıca zor duruma düşecektir.
“Şarkiyatçılığı tek bir sebep olarak tecrit etmeyi ve günah keçisi ilan etmeyi reddederek, Restating Orientalism eleştirinin kapsamını hukuk, işletme, ekonomi, felsefe, antropoloji ve bilimsel araştırma gibi alanlara genişletmektedir.”
Güç ilişkilerinin ve modern devlet mekanizmasının yönetim aygıtları, eğitim ve medya gibi araçlarla bireysel alanda dahi nüfuz sahibi olması söz konusuyken kamusal alanı sadece sivil toplum ile sınırlamak yeterli gelmeyecektir. Devletin, iktidarların, ekonominin ve statünün ortak bulunduğu bir zemin gibi olan kamusal alan, aynı zamanda bir mücadele alanıdır.
Helal Turizmin bize sunduğu imkanlar karın ağrısını geçirmek için ağrı kesici almaya benzemektedir, halbuki bu asıl hastalığın varlığını hissetmemize mâni olacak şekilde bizi uyuşturuyor: kapitalist piyasa sistemi üzerine kurulmuş bir toplumda yaşıyor olmak.